Juhid IT ettevõtetes (nädal 9)

 Juhtide rolli ettevõtetes on raske ületähtsustada. Üks tõeline juht ei ole mitte ainult oma valdkonna ekspert, vaid ka suurepärane suhtleja, kes suudab kokku panna võimalikult produktiivse ja motiveeritud meeskonna, et üheskoos ühiste väärtuste ning firma eduni püüelda. Tehnoloogia ja IT sektoris on juhtidel tihtipeale vaja koostööd teha erinevate osakondade ja inimestega, alates jonnakatest tarkvaraarendajatest kuni laiskade turundusinimesteni. Juhte on mitmeid erinevat tüüpi, millised on levinud IT maailmas?

Jeff Besoz

Amazoni asutaja ja endine CEO Jeff Besoz'e võib liigitada "ülemuse" kategooria alla. Klienditeenindusele ning ettevõte käekäigule keskenduv Besoz ei kartnud ennast juhina kehtestada. Seetõttu on tema suust kuuldud ka tervaid laused, näiteks "Kas sa oled laisk või lihtsalt ebakompetentne?" või "Vabandust, kas ma võtsin täna oma juba oma rumaluse tabletid?". Kuigi Besoz pillus aeg-ajalt ebaviisakaid ning kritiseerivaid lauseid, oli tema tippjuhtide keskmine tööaeg siiski 11 aastat. Seega võib tõdeda, et ilmselt ei solvanud Jeff Besoz kedagi ilma asjata, vaid sai lihtsalt vahepeal pahaseks ning ei kartnud seda väljendada ka oma töötajatele. Veel on Besoze kohta öeldud, et tal oli väga selge visioon ettevõtte arengust ning nendel töötajatel, kes seda ei mõistnud, oligi raske. Ettevõtte käekäigu selge nägemus teeb temast ka "juhiliku" juhi, kes suudab oma meeskonnale oma visiooni selgitada ning nad sellega kaasa tuua. Seda on Jeff Besoz Amazoniga kindlasti suutnud. 

Satya Nadella

Microsofti kolmas CEO on "suhtleja" ja "juhi" tüüpi juht. Tööle asudes oli Nadellal kindel siht, et Microsoft peab keskenduma pilveteenustele. Visiooni selgitamiseks oli vaja Nadellal teha palju suhtlemist, et kõik töötajad mõistaksid, kuhu ettevõtte liikuma peab. Nadella jaoks on suhtlemine võtmeküsimus- suhelda tuleb kõigiga ja regulaarselt. Microsofti juhti võib pidada ka heaks suhtlejaks, sest töötaja apsaka korral ei võtnud Nadella karmi joont, vaid jäi rahulikuks ning julgustas veel proovima ja probleemi teise nurga alt lahendama.

Erinevaid artikleid uurides jäi silma, et kõige rohkem on tipp IT juhid "juhi" tüüpi juhid. Arudaavad, sest ilma selge visioonita ei suudaks ettevõte eriti kaua vastu pidada. Siiski on oluline ka oma töötajatega hästi läbi saada, kaotamata sealjuures nende austust. 



Kasutatud artiklid:

Satya Nadella - https://ceoworld.biz/2022/03/24/microsoft-ceo-satya-nadella-is-the-most-successful-ceo-of-tech-industry/

Jeff Besoz - https://www.forbes.com/sites/retailwire/2013/10/22/is-jeff-bezos-a-horrible-boss-and-is-that-good/?sh=1524a901645f

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Erinevate diplomite eelised ja puudused (nädal 8)

IT värvikas ajalugu (nädal 1)