Telekanalid Youtube's (nädal 3)

On iseenesestmõistetav, et ellu jäävad mitte tugevamad, vaid need, kes oskavad kohaneda. Sama kehtib ka meediamaastikul- püsivalt kesta ja edeneda suudavad need, kes käivad trendide ja veebi arengu ja võimalustega kaasas. Headeks kohanejateks on olnud näiteks paberväljaanded, millest enamik on loetavad ka veebis. Ka telekanalid on kolinud Internetti, luues oma veebilehed, voogedastusplatvormid ning sotsiaalmeediakontod. Kuid kes neist on sellega hästi hakkama saanud? 

Telekanalid Youtube's

Võtan vaatluse alla kolme telekanali (ETV-ETV2-ETV+, TV3, Kanal 2) Youtube' kanalid. ERRi konto (mis kajastab tegelikult kolme kanali tegemisi) loodi 2008. aastal ning sellel on kokku kogunenud 94 112 698 vaatamist. Siiski jääb silma, et praegustel videot ei ole reeglina üle tuhande vaatamise. Erandiks on muusikaklipid Eesti Laulu lauluvõistluselt ning ka raadiosaadete eriepisoodid, millel on olenevalt videost üle 10ne tuhande vaatamise. 

TV3 Eesti Youtube' kanal loodi aastal 2009 ning sellest ajast alates on neile kogunenud kõige vähem vaatamisi- 1 975 780 vaatamist. Kanalile postitatakse saadete või filmide reklaamklippe, mis võivad kanali haldajatele asjaliku sisuna tunduda, kuid vaatamisi ühel videol reeglina üle 500 ei ole. Probleemiks ilmselt see, et saadet promovad lühiklipid ei paku vaatajale originaalset sisu, vaid proovivad lihtsalt inimesi informeerida ning hoopis teleka ette meelitada. Mulle tundub, et kui inimene otsib infot eetris olevate või tulevate saadete kohta, eelistatakse pigem saatekavasid või saadakse vastav info kätte telekast, mõne muu saate reklaame jälgides. Jääb mulje, et TV3 on Youtube's vaid seetõttu, et nii on moes. Minu silmis kindlalt kõige halvemini Youtube's tegutsev telekanal.

Kanal 2 alustas oma Youtube' kanaliga kõige hiljem- aastal 2015. Kanalil on kokku 71 573 877 vaatamist, mis on küll vähem, kui ERRi kanalil, kuid kui võrrelda vaatamisi aastas, on Kanal 2 kindel võitja (Kanal 2 ca 8,9 miljonit aastas versus ERRi ca 6,3 miljonit aastas). Ka kanal 2 postitab klippe oma saadetest, kuid kõige menukamad on "Õhtu!" saate videod, milles saatejuhid erinevatel ettevõtetel külas käivad. Enamik nendest videotest koguvad üle 10 tuhande vaatamise, paremad isegi üle 20 tuhande. Kanal 2 on aru saanud, et Youtube's on üheks populaarsemaks formaadiks 10-20 minutilised ja kiiretempolised videod. Lisaks sellele figureerivad videotes karismaatilised saatejuhid, keda on tore jälgida. Raske öelda, kas need klipid ka Kanal 2 telekanalile vaatamisi juurde toovad, kuid minu hinnangul on Kanal 2 teiste telekanalitega võrreldes märksa osavamalt uue meedia platvormile Youtube kolinud.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus veebis - EVF vs FIVB

Erinevate diplomite eelised ja puudused (nädal 8)

Litsentsid (nädal 7)